همه چیز درباره نصب لوله بخاری سیمانی و فلزی

۹ بازديد

نصب لوله بخاری
همه چیز درباره نصب لوله بخاری سیمانی و فلزی

بخاری یکی از رایج ترین روش های گرمایشی در خانه ما ایرانیان است. اما همه ما در فصل های سرد سال شاهد آمارهای بسیار ناراحت کننده ای در مورد گازگرفتگی خانواده ها هستیم. دلیل این امر مشکلاتی است که در فرایند خارج شدن گاز منواکسید از لوله بخاری و ساده تر بگوییم کاستی های به وجود آمده در نصب لوله بخاری به وجود می آید. لوله بخاری یکی از تجهیزات ساختمانی است که در مرحله ساخت و ساز ساختمان نصب می شود.

بر خلاف تصور که تنوع چندانی در آن وجود ندارد این محصول نیز بسته به محل نصب، متریال استفاده شده در ساخت و نوع منبع تولید گرما به مدل های مختلفی تقسیم می شود. انتخاب و نصب لوله بخاری با توجه به نظر کارشناسان و مهندس ناظر متفاوت است. لوله بخاری از نظر متریال استفاده شده در ساخت به دو دسته لوله بخاری سیمانی و فلزی تقسیم می شود. لوله بخاری سیمانی در میان دیوارها عبور می کند و اما لوله فلزی از بخاری به لوله بخاری سیمانی متصل می شود. عدم دقت در نصب هر دو مدل لوله خطر گازگرفتگی را افزایش می دهد.

لوله بخاری سیمانی

لوله بخاری سیمانی به کمک سیمان و الیاف نسوز ساخته می شود. سیمان مقاومت بالایی در برابر گرما و حرارت دارد و و الیاف نسوز به کار رفته در ساخت آن مقاومت آن را در برابر عوامل محیطی افزایش می دهد. از نظر شکل ظاهری این محصول به دو گروه لوله بخاری سیمانی گرد و لوله بخاری سیمانی مستطیل، چهارگوش یا کتابی تقسیم می شوند. انتخاب بهترین مدل توسط کارشناسان ساخت و ساز و مهندسین انجام می شود. هر گونه گرفتگی، سوراخ شدگی و یا فرسودگی در این لوله خطر گاز گرفتگی را افزایش می دهد.

کلام آخر

برای نصب لوله بخاری برای انواع بالکن ها و فضای های مورد نظر می توانید روی کارشناسان تهران پارس راپل حساب باز کنید. این شرکت در زمینه انواع خدمات کار در ارتفاع از جمله نمای شویی و پیچ و رو لپلاک نمای ساختمان خدمات مناسبی ارائه می نماید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.