استانداردهای ایمنی برای نصب لوله بخاری از پنجره و دودکش

۹ بازديد

نصب لوله بخاری
استانداردهای ایمنی برای نصب لوله بخاری از پنجره و دودکش

برای ایمنی در نصب سیستم های گرمایشی از پنجره و یا نصب لوله بخاری رعایت استانداردهایی لازم و ضروری می باشد، این استانداردها عبارتند از:

  • بهتر است بخاری توسط نماینده ها و افراد متخصص در این زمینه نصب شود تا همه نشتی ها چک شده و احتمال ایجاد خطر به حداقل برسد.
  • قبل از نصب لوله بخاری از کیفیت تجهیزات بخاری مانند تنظیم کننده گاز و لوله ها ( مثل سوراخ نبودن لوله ها و ضخامت کافی) مطمئن شوید.
  • نصب اشتباه لوله های بخاری چه از پنجره و چه از دودکش می تواند باعث ورود گاز مونواکسید، پروپان و بوتان در خانه و مرگ شود. زیرا این گاز رنگ و بو ندارد و تا قبل از خطر افراد به هیچ وجه متوجه آن نمی شوند. به همین دلیل به آن قاتل خاموش می گویند.
  • از نصب کردن بخاری های گازی در مکان های بسته مانند حمام، توالت، زیرزمین و اتاق های کوچک بدون تهویه جدا خودداری کنید.
  • قبل از نصب لوله های بخاری گازی مطمئن شوید که تمامی اتصالات نظیر واشرها و بست ها کاملا سالم هستند.
  • همچنین مطمئن شوید که بخاری شما سنسور نشتی گاز داشته باشد تا در صورت ایجاد خطر نشت به طور اتوماتیک شیر گاز بسته شود.
  • در مورد نصب لوله بخاری از پنجره نباید لوله کوتاه باشد و یا طوری قرار بگیرد که نزدیک به دریچه های داخلی خانه مانند دریچه های کولر باشد. زیرا در این صورت باز احتمال برگشت مونواکسید به داخل خانه وجود دارد.

نصب لوله بخاری به نظر کار ساده ای است و متاسفانه اکثر افراد که هیچ تجربه ای هم در این زمینه ندارند فکر می کنند این کار به راحتی انجام می شود. اما کوچکترین بی احتیاطی و بی دقتی در نصب لوله بخاری به دلیل ناآگاهی و رعایت نکردن نکات ایمنی می تواند خطرات جدی و حتی مرگ افراد خانواده را به همراه داشته باشد.

کلام آخر

برای نصب لوله بخاری برای انواع بالکن ها و فضای های مورد نظر می توانید روی کارشناسان تهران پارس راپل حساب باز کنید. این شرکت در زمینه انواع خدمات کار در ارتفاع از جمله نمای شویی و پیچ و رو لپلاک نمای ساختمان خدمات مناسبی ارائه می نماید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.