مقاومت سنگ هاي مختلف در برابر دريل كاري (بخش اول)

۶ بازديد

پيچ و رول پلاك نماي ساختمان

مقاومت سنگ هاي مختلف در برابر دريل كاري (بخش اول)

در اين مطلب از گروه تخصصي پيچ و رولپلاك سنگ نماي ساختمان تهران پارس راپل، قصد داريم به بررسي مقاومت سنگ هاي مختلف نما را نسبت به دريل كاري بررسي نمائيم.

واكنش سنگ هاي مختلف نسبت به دريل كاري چگونه است؟ سنگ گرانيت را چگونه دريل كنيم؟ سنگ تراورتن و روش هاي دريل كاري آن چيست؟ سنگ نماي مرمريت نسبت به دريل كاري چه واكنشي نشان مي دهد؟

واكنش مقاومت سنگ نماي مرمر نسبت به دريل كاري و پيچ كاري

سنگ نماي مرمر جزء سنگ هاي با جذب بالاي نور خورشيد مي باشد. به همين دليل اين سنگ به راحتي مي تواند نور خورشيد را به ملات پشتي خود برساند و در نتيجه به سستي آن منجر شود. به همين دليل از اين سنگ در معرض نور خورشيد به هيچ عنوان استفاده نمي شود. اما معدود ساختمان هايي كه سنگ نماي مرمري دارند، پس از گذشت مدت زمان معيني شروع به افتادن مي كنند. براي همين موضوع اقدام به پيچ كردن سنگ نما مي كنند. البته بايد در نظر بگيريد كه چگونه نماي محكم بسازيم ؟ در اينصورت بايد بدانيد كه ديگر نياز به دريل كاري نداريد!

اما نكته اي كه بايد در نظر داشت آن است كه مرمر سنگي با جان مايه آهك است كه خصوصيت شكنندگي خواهد داشت. در بعضي از موارد ديده شده است كه پس از دريل كاري سنگ مرمر،روي سنگ كنده شده است. البته اين موضوع زماني اتفاق مي افتد كه سطح سنگ ناهموار باشد. در خصوص دريل كاري بخش هاي صيغلي سنگ مرمر دقت داشته باشيد كه ممكن است پس از مدت زماني روي سنگ كنده شود و كنده شدن بصورت آني ديده نشود.

مقاومت سنگ نماي گرانيت در برابر دريل و سوراخ كاري

به علت تشكيل سنگ نماي گرانيت از دانه هاي معدني كوچك و بزرگ،اين سنگ بسيار سفت و با استحكام و تراكم بالا عرضه مي شود. عموما تمامي سنگ هاي گرانيت چنين خصوصيتي دارند و علت آن آتشفشاني و پلتونيت بودن اين سنگ مي باشد. اما مقاومت گرانيت در مقابل دريل كاري و سوراخكاري به نظر درصد قابل قبولي باشد. اين سنگ در برابر دريل معمولا كنده و يا شكسته نمي شود. به نظر مي آيد سنگ گرانيت در جذب آب پاييني داشته و به همين دليل با ملات پشتي خود با استحكام بالا متصل نمي شود. با توجه به اين ويژگي در هنگام استفاده از گرانيت براي سنگ نما،بايد توجه داشته باشيد كه حتما با استفاده از سيم مفتول آن را به نما اسكوپ نمائيد. هر چند اگر اين مورد را نيز رعايت نكرديد، پيچ كردن سنگ نما به راحتي و بدون آسيب ديدگي به سنگ انجام مي شود.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

روش هاي متداول اجراي خدمات نماشويي

۸ بازديد

نما شويي

روش هاي متداول اجراي خدمات نماشويي

شستشوي نماي ساختمان در زمره مشاغل سخت دنيا قرار دارد و كاري تخصصي محسوب مي شوند. كارگران آموزش ديده و با تجربه با رعايت نكات امنيتي اقدام به اين كار مي كنند. با تمام اقدامات امنيتي احتمال خطر در اين حرفه زياد است. نماشويي با استفاده از دستگاه سندبلاست و يا واتر جت و هر دستگاهي كه انجام شود بايد اقداماتي را قبل از شروع انجام داد. در حالت كلي از ۳ طريق كارگران اقدام به شستشوي نماي ساختمان مي كنند.

الف- نماشويي با استفاده از داربست

استفاده از داربست در شستشوي نماي ساختمان از لحاظ امنيتي ارجحيت دارد. داربست تكيه گاه مطمئني براي كارگر بوده و هم زمان از كمربند محافظ هم استفاده مي شود. در اين صورت احتمال خطر بسيار كمتر خواهد شد. ارتفاع ساختمان تعيين كننده روش كار مي باشد. اما نصب داربست مشكلاتي دارد و هميشه نمي توان از داربست براي شستشوي نماي ساختمان استفاده كرد. محدوديت فضا بزرگترين مشكل نصب داربست است.  اين شيوه تقريبا منسوخ شده است و از شيوه هاي به روزتري براي پيچ و رولپلاك نما و نماشويي استفاده مي شود.

ب- شستشوي نماي ساختمان با طناب (راپل)

طناب راپل يكي از كاربردي ترين وسيله ها براي شستشوي نماي ساختمان و يا انجام عمليات پيچ و رولپلاك سنگ نما است. اين يك كار تخصصي است و توسط تيم حرفه اي راپل انجام مي شود. تيم با تجربه نماشويي ساختمان تهران پارس راپل متشكل از اعضاي با تجربه اي است كه آموزش كوه نوردي و كار با طناب را گذرانده اند. كساني كه تجربه اي در اين زمينه ندارند نمي تواند با تجهيزات طناپ و راپل كار كنند. نحوه نصب طناب و استفاده از آن كاملا تخصصي است. شستشوي نماي ساختمان با طناب در مكان هايي كه امكان استفاده از داربست نيست، يك شيوه كارامد است. اين تكنيك بسيار ايمن بوده و خطري در هنگام نماشويي ايجاد نمي كند.

ج- استفاده از كمربند محافظ در نماشويي

در خدمات نماشويي براي ايجاد تعادل بيشتر يك كمربند محافظ به بدن فردي كه كار شستشوي نما را بر عهده دارد، وصل مي شود. اين كمربند به خوبي با اتصال هاي محكم، نگهداري مي شود. از كمربرند محافظ اغلب براي كار روي داربست استفاده مي شود. البته اين كمربند محافظ قابليت استفاده اختصاصي را نيز دارد.  پس از بررسي محل به طور دقيق، تيم نماشويي براي انتخاب شيوه كار هماهنگي مي كنند. در هر صورت يكي از سه شيوه براي نماشويي ساختمان يا كارهاي پيچ و رولپلاك نما در نظر گرفته مي شود.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستن نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد

بهترين زمان براي شستشوي نما

۵ بازديد

نما شويي

بهترين زمان براي شستشوي نما

شايد تصور مي كنيد كه در هر فصلي امكان استفاده از سرويس نماشويي وجود دارد. از نظر تكنيكي اين كار امكان پذير است اما از نظر ايمني نبايد شستشوي نما را در فصول سر سال انجام داد. نفوذ آب به داخل درز سنگ و فضاي خالي نماي ساختمان، در زمستان يخ مي زند و مشكلاتي از قبيل سقوط سنگ يا شكستن شيشه را به همراه دارد. جهت جلوگيري از خسارت و حفظ ايمني حتما سفارش هاي نماشويي را در تابستان و روزهاي گرم سال انجام دهيد.

شستشوي نماي ساختمان در تهران

شستشوي نماي ساختمان مختص ساختمان هاي قديمي نيست. اغلب ساختمان هاي نوساز نياز به نماشويي دارند. در حين انجام پروژه ساختماني و انجام سنگ كاري نما، سيمان باقي مانده در سنگ كاري بايد تميز شود و اين كار در نماشويي به خوبي انجام مي شود.چنانچه سيمان و چسب اضافي در عمليات ساخت نما، تميز نشود، به مرور سخت شده و نماي ساختمان را زشت نشان مي دهد. لازم است تا همه ساختمان هاي نوساز از خدمات نماشويي جهت پاك كردن مواد اضافي ساخت و ساز و خاك گيري نماي ساختمان استفاده كنند. به اين ترتيب درخشش نماي ساختمان بيشتر شده و نما چشمگيرتر خواهد شد.

ليست قيمت شستشوي نماي ساختمان

شستشوي نماي ساختمان هزينه بر است. اين هزينه به طور توافقي بين واحدهاي يك ساختمان تقسيم مي شود. به اين ترتيب سهم پرداختي هر واحد از هزينه نماشويي مقدار بسيار كمتري خواهد شد. نرخ نماشويي بستگي به بزرگي ساختمان، جنس نما و تكنيك شستشو بستگي دارد. روش هاي نماشويي متفاوتي براي تميز كردن نماي بيروني ساختمان وجود دارد. شيوه اجراي كار در هر روش كتفاوت است ولي نتيجه هميشه بهتر از چيزي است كه تصورش را مي كرديد.

انواع نما و روش هاي نماشويي در تهران

انواع مختلفي از نماي ساختمان وجود دارد كه هر كدام نياز به شستشوي ويژه اي دارند عمده مواد به كار رفته در نما عبارتند از : نماي شيشه اي-نماي كامپوزيت -نماي رنگ شده و آستر شده -نماي سراميك يا كاشي-نماي آجري-نماي سنگ و… . متريال ساخت نما در نظافت آن تاثيرگذار است. اما در همه سفارش هاي شستشوي نماي ساختمان از ۳ شيوه متداول براي اجراي كار استفاده مي شود.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستن نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد

تفاوت نحوه پيچ و رولپلاك سنگ نما در سنگ هاي مختلف

۶ بازديد

پيچ و رول پلاك نماي ساختمان

تفاوت نحوه پيچ و رولپلاك سنگ نما در سنگ هاي مختلف

اين تصور اشتباهيست كه تمامي سنگ هاي نما به يك صورت پيچ مي شوند. به طور مثال نحوه پيچ رولپلاك سنگ نما تراورتن با پيچ كردن سنگ هاي كرستالي و تزئيني بسيار متفاوت است.

نحوه پيچ رولپلاك سنگ نما تراورتن

به عنوان مثال سنگ هاي تراورتن،سنگ هاي آهكي هستند كه خاصيت چكش خواري آن ها پايين است. در برخورد با ضربه خرد خواهند شد و همه ي انواع سنگ هاي تراورتن داراي سوراخ هايي روي سطح خود هستند. بنابراين نيروي راپلكار مي بايست فرآيند سوراخكاري را با احتياط هر چه تنان تر انجام دهد. چرا كه در غير اينصورت چنانچه در كنار سوراخ ها و حفره هاي سنگ تراورتن سوراخ ايجاد شود،باعث مي شود حفره عميق تر شده و در سطح مقطع سنگ ترك ايجاد شود! همچنين فرآيند سوراخكاري در اين نوع از سنگ ها مي بايست به وسيله مته هاي كوچكتر با شماره پايين تر انجام شود چرا كه در غير اينصورت متوجه خواهيد شد. سنگ در راستاي رگه خود ترك خواهد خورد. يكي ديگر از راه هاي محكم كردن نماي ساختمان چسب كاري سنگ هاي نما مي باشد.

نحوه پيچ رولپلاك سنگ نما گرانيت

سنگ هاي گرانيت با نام ديگر سنگ خارا از نوع سنگ هاي آذرين دروني هستند.سنگ هاي گرانيت از سنگينترين انواع سنگ هستند و نحوه پيچ رولپلاك سنگ نما گرانيت به اين صورت است كه مي بايست بسيار محكم به نما متصل شوند. همانطور كه ذكر شد اين سنگ ها چگالي بالا و وزن بالايي داشته و در صورت عدم سفتكاري مناسب،دچار سقوط خواهند شد. همچنين سنگ هاي گرانيت بسيار سخت هستند و لازم است سه نظام متصل شده بر روي دريل و خود دريل قدرت خود را به صورت كامل به سنگ كرانيت منتقل نمايد.

نحوه پيچ رولپلاك سنگ نما مرمريت

سنگ هاي مرمريت نسبت به سنگ هاي تراورتن خاصيت آهكي بيشتري داشته و به دليل ساختار كربنات كلسيمي در برابر رطوبت و به كلي آب واكنش مي دهد. بنابراين چه در فرآيند پيچ رولپلاك نما و چه در مبحث شستشوي نما دقت داشته باشيد كه حدالامكان از برخورد آب به آن خود داري شود. نحوه پيچ رولپلاك سنگ نماي مرمريت تا حد زيادي شبيه به تراورتن مي باشد و تمام ويژگي هاي مورد رعايت در سنگ تراورتن مي بايست روي سنگ مرمريت نيز لحاظ شود.

نكات تكميلي جالب توجه درباره نحوه پيچ و رولپلاك سنگ نما !

در استفاده از پيچ رولپلاك به هيچ عنوان رعايت قيمت را نكنيد و صد در صد جنس مرغوب را تهيه نماييد.چرا كه به خصوص پيچ ها همواره در معرض هواي آزاد و آفتاب مي باشند . به همين دليل در صورت فرآيند اكسايش يا زنگ زدگي خاصيت خود را به كل از دست داده و هزينه مضاف برايتان در بر خواهند داشت. پيچ هاي استيل بسيار مقاوم و قوي عمل خواهند كرد.اين پيچ ها تحت آزمايشاتي در آيين نامه هاي مهندسي به هيچ عنوان تحت تنش و بار اضافي شكسته يا بريده نخواهند شد. پيچ رولپلاك نما دقيقا در ملات پشتي سنگ باز خواهند شد. بنابراين كيفيت ملات كشي نماي ساختمانتان چطور است؟ آيا از استحكام و كيفيت آن مطمئن هستيد؟در غير اينصورت متاسفانه هزينه خود را دور ريخته ايد!

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

مراحل و نحوه پيچ و رولپلاك نما(بخش اول)

۵ بازديد

پيچ و رول پلاك نماي ساختمان

مراحل و نحوه پيچ و رولپلاك نما(بخش اول)

عموما مشتريان پس از تماس با مجموعه تهران پارس راپل به بخش فني متصل شده و تمامي سوالات درباره نحوه،زمان و قيمت پيچ كردن سنگ هاي نما و محكم سازي نما پاسخ داده مي شود.

1.اطلاعاتي از قبيل موقعيت جغرافيايي ساختمان،قدمت نما،نوع سنگ نما،و اطلاعات تكميلي و موارد خاص (مانند گزارش ترك خوردگي سنگ و يا ريزش سيمان پشت آن) ،

توسط تهران پارس راپل  از متقاضي پيچ رولپلاك نما گرفته خواهد شد.همچنين در صورتي اطلاعات به صورت كامل در دسترس نباشد،متقاضي مي تواند با استفاده از ارسال عكس از نما تمامي اطلاعات را به مجموعه بدهد.

2.سنگ نماي شما از ديدگاه هاي مختلف از قبيل درجه سختي،ضخامت،بافت و رگه سنگ،نوع ديوار متصل به آن،نحوه تعبيه سنگ،ضخامت و طول و عرض و …و بر طبق به انتخاب پيچ و رولپلاك با در نظر گرفتن موقعيت سنگ نما اقدام مي شود.عموم پيچ هاي استفاده شده در مجموعه تهران پارس راپل  پيچ هاي آلياژي گالوانيزه 6 سانتي متري مي باشد. از مستحكم ترين و مقاوم ترين پيچ هاي موجود در بازار پيچ و رولپلاك است.در مواردي خاص از پيچ هاي استيل نيز استفاده خواهد شد. رولپلاك هاي استفاده شده براي نماي ساختمان نيز رولپلاك هاي دوبار باز شوي پروانه اي مي باشد. البته اين رولپلاك ها در نوع پلاستيكي و يا فيبر(Fiber Rollup) نيز مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.

3.در موعدي كه مشخص خواهد شد،با توجه به ساعاتي كه مزاحمتي براي همسايگان و عابران پياده نيرو هاي راپل كار(نيروهاي متخصص كار در ارتفاع بدون داربست با گذراندن دوره هاي عملي به همراه بيمه و مجوز كار) به فراخور نوع و گستره پروژه (از 3 نفر تا 7 نفر) به محل اعزام خواهند شد.

4.نيروهاي راپلكار به فعاليت مشغول خواهند شد!

در حالت عرف هر 50 سانتي متر يك پيچ و رولپلاك تعبيه مي شود.اين حالت مي تواند به هر 20 سانت و به هر 60 سانت تقليل و يا افزايش يابد. اين كاملا بسته به شرايط نما و البته سنگ استفاده شده در آن خواهد داشت.

5.با استفاده از دريل هاي مخصوص (عموما دريل هيلتي_hilti Drills)با فشار بالا سنگ نما سوراخ خواهد شد.  فرآيند پيچ كردن آغاز خواهد شد.مته هاي استفاده شده براي اين دريل ها دو الماسه يا چهار الماسه مي باشد.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

آماده شدن براي شستشوي نما و انواع نماشويي ساختمان

۶ بازديد

نما شويي

آماده شدن براي شستشوي نما و انواع نماشويي ساختمان

براي شستن نماي ساختمان قبل از هر كار بايد ببينيد نماي ساختمانتان از چه جنسي است و بر اساس آن بهترين روش را انتخاب كنيد. اگه نمايتان از سنگ است حتما نوع دقيق سنگ را مشخص كنيد. چون مثلا بعضي از سنگ آهك‌ها شبيه ماسه‌سنگ‌ها هستند يا نمايي كه در نگاه اول از جنس سنگ طبيعي به نظر مي‌رسد ممكن است در واقع بتني باشد.

علاوه بر اين‌ها بعضي آجرها ممكن است ناخالصي‌هايي داشته باشند و نسبت به برخي مواد شيميايي حساس‌ باشند و اگر ندانسته سراغ چنين موادي برويد بعد از شستشو روي نماي ساختمانتان لكه‌هايي به يادگار باقي بماند.

انتخاب روش نامناسب صدمات جبران‌ناپذيري به ساختمان وارد مي‌كند. پس هرجا كه شك داشتيد سعي كنيد از افراد متخصص كمك بگيريد.

اين نكته را هم فراموش نكنيد كه گرچه برخي مواد شيميايي يا حتي آب ممكن است آسيبي به نماي اصلي ساختمان نزنند، اما براي ساير بخش‌هاي ساختمان مانند شيشه‌ها، قسمت‌هاي فلزي، پنجره‌هاي چوبي و چهارچوب‌هاي آهني خطرناك باشند. بنابراين حين عمليات شستشوي نما تمام بخش‌هاي متفرقه‌اي را كه قرار نيست شسته شوند كاملا بپوشانيد تا آسيب نبينند.

اگر در ساختمانتان تعميرات اساسي داريد اجازه دهيد تعميرات به پايان برسد و بعد سراغ شستشوي نما برويد. در غير اين صورت ممكن است آب از لاي ترك‌ها و شكاف‌ها نفوذ كرده و به ساختمان آسيب وارد كند.

 

بهتر است عمليات شستشوي نما را در ماه‌هاي گرم سال اجرايي كنيد. روش‌هاي شستشو با آب نبايد در شرايط دمايي زير ۷ درجه سانتي‌گراد استفاده شوند، چون ممكن است آب به دام افتاده داخل ترك‌ها و اتصالات يخ بزند و باعث ترك‌هاي بيشتر شود. شستشو با مواد شيميايي هم بهتر است كه در دماي ۱۰ درجه سانتي‌گراد به بالا اجرايي شود.

خشك شدن كامل نماي ساختمان ممكن است يك هفته يا بيشتر طول بكشد، پس بهتر است وضع هوا را چك كنيد كه موقع اجراي عمليات يا با فاصله كم بعد از آن وزش باد شديد در منطقه وجود نداشته باشد.

آزمايش قبل از اجرا در انواع نماشويي ساختمان

قبل از اينكه شروع به شستشوي كل نما كنيد حتما روش شستشويتان را روي قسمتي از نما كه زياد در ديد نيست آزمايش كنيد. براي اين كار بخشي كوچك كمتر از يك متر مربع انتخاب كنيد.

مواد شيميايي از نظر قدرت با يكديگر متفاوتند و براي اينكه بتوانيد تركيب مناسبتان را پيدا كنيد بايد با آزمون و خطا رقيقشان كنيد.

هنگامي كه با مواد شيميايي كار مي‌كنيد بسيار مراقب باشيد. مثلا اگر مواد هيدروكلرويكي را براي مدت طولاني روي نما باقي بگذاريد يا بعد از اتمام كار كاملا آنها را پاك نكنيد امكان باقي ماندن لكه روي نما وجود دارد.

اگر در بخش‌هاي مختلف نماي ساختمانتان مصالح متفاوتي استفاده شده، در هر بخش يك بار آزمايش را انجام دهيد.

اگر لكه‌ها شديد هستند روش‌هاي آبي را كلا از برنامه‌تان حذف نكنيد. آب مي‌تواند آلودگي‌ها را شل كند تا بعد به جاي استفاده از ماده‌ي شيميايي قوي، بتوان از ماده‌اي ضعيف‌تر استفاده كرد.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

روش‌هاي شستشوي نماي ساختمان (بخش دوم)

۵ بازديد

نما شويي

روش‌هاي شستشوي نماي ساختمان (بخش دوم)

براي شستن نماي ساختمان روش‌هاي مختلفي وجود دارد، اما هر كدامشان براي شرايط خاصي مناسب است. اگر روش را به درستي انتخاب نكنيد ممكن است عمليات شستشو به جاي تميز كردن ظاهر ساختمان به آن آسيبي جدي بزند. مثلا يك نماي سنگي را نمي‌توان به همان صورتي شست كه نماي آجري را مي‌شويند. از طرفي نوع آلودگي نيز بر انتخاب روش شستشو موثر است. مثلا روش شستشوي نماي ساختماني كه دوده گرفته با نمايي كه لكه‌هاي كثيف روغني روي آن نشسته تفاوت دارد.

نماشويي انواع ساختمان با مواد شيميايي

شوينده‌هاي شيميايي براي از بين بردن دوده و گرد و خاك بسيار مناسب‌اند، اما بر خلاف روش‌هاي آبي مي‌توانند رنگ و گرافيتي‌هاي روي ديوار يا زنگ‌زدگي‌ها را نيز برطرف كنند. شوينده‌هاي اسيدي براي آجر نما، سنگ نما، نماي بتني، نماي گرانيتي و نماي ماسه‌سنگ كارآيي دارند. شوينده‌هاي قليايي مناسب ساختمان‌هايي هستند كه مصالحشان به اسيد حساس‌اند. مثلا آنهايي كه در نمايشان سنگ آهك، سنگ مرمر، گرانيت جلا يافته يا ماسه‌سنگ گچي استفاده شده است. براي هر دو نوع شوينده‌ها ابتدا سطح نما را خيس مي‌كنند، بعد شوينده‌ها را روي آن مي‌پاشند و مدتي آن را به همان حالت باقي مي‌گذارند. اين مدت با توجه به نوع شوينده متفاوت و معمولا براي شوينده‌هاي قليايي نسبت به شوينده‌هاي اسيدي طولاني‌تر است. بعد از گذشت اين مدت به كمك آب شوينده‌ها و آلودگي‌ها را از سطح نما پاك مي‌كنند. البته براي شوينده‌هاي قليايي لازم است كه ابتدا با كمي آب اسيدي آن‌ها را خنثي كرد.

آماده شدن براي شستشوي نما و انواع نماشويي ساختمان

براي شستشوي نما قبل از هر كار بايد ببينيد نماي ساختمانتان از چه جنسي است و بر اساس آن بهترين روش را انتخاب كنيد. اگه نمايتان از سنگ است حتما نوع دقيق سنگ را مشخص كنيد. چون مثلا بعضي از سنگ آهك‌ها شبيه ماسه‌سنگ‌ها هستند يا نمايي كه در نگاه اول از جنس سنگ طبيعي به نظر مي‌رسد ممكن است در واقع بتني باشد.

علاوه بر اين‌ها بعضي آجرها ممكن است ناخالصي‌هايي داشته باشند و نسبت به برخي مواد شيميايي حساس‌ باشند و اگر ندانسته سراغ چنين موادي برويد بعد از شستشو روي نماي ساختمانتان لكه‌هايي به يادگار باقي بماند. انتخاب روش نامناسب صدمات جبران‌ناپذيري به ساختمان وارد مي‌كند. پس هرجا كه شك داشتيد سعي كنيد از افراد متخصص كمك بگيريد.

اين نكته را هم فراموش نكنيد كه گرچه برخي مواد شيميايي يا حتي آب ممكن است آسيبي به نماي اصلي ساختمان نزنند، اما براي ساير بخش‌هاي ساختمان مانند شيشه‌ها، قسمت‌هاي فلزي، پنجره‌هاي چوبي و چهارچوب‌هاي آهني خطرناك باشند. بنابراين حين عمليات شستشوي نما تمام بخش‌هاي متفرقه‌اي را كه قرار نيست شسته شوند كاملا بپوشانيد تا آسيب نبينند.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

روش‌هاي شستشوي نماي ساختمان (بخش اول)

۷ بازديد

نما شويي

روش‌هاي شستشوي نماي ساختمان (بخش اول)

براي شستن نماي ساختمان روش‌هاي مختلفي وجود دارد، اما هر كدامشان براي شرايط خاصي مناسب است. اگر روش را به درستي انتخاب نكنيد ممكن است عمليات شستشو به جاي تميز كردن ظاهر ساختمان به آن آسيبي جدي بزند. مثلا يك نماي سنگي را نمي‌توان به همان صورتي شست كه نماي آجري را مي‌شويند. از طرفي نوع آلودگي نيز بر انتخاب روش شستشو موثر است. مثلا روش شستشوي نماي ساختماني كه دوده گرفته با نمايي كه لكه‌هاي كثيف روغني روي آن نشسته تفاوت دارد.

اما به عنوان يك قانون كلي به خاطر داشته باشيد كه هميشه بايد ملايم‌ترين روش را براي شستشو انتخاب كنيد و اگر خواستيد سراغ روش‌هاي قدرتمندتر برويد، خيلي دقت به خرج دهيد. براي شستشوي نما سه روش كلي وجود دارد: شستشو به كمك آب، شستشو به كمك مواد شيميايي و شستشو با تراشيدن. روش شستشو با تراشيدن به كمك ماسه يا سنگ‌سابي چندان توصيه نمي‌شود زيرا در اين روش‌ علاوه بر اينكه دوده و چرك و كثيفي از نما زدوده مي‌شود، مقداري از سطح آن نيز سابيده مي‌شود كه نوعي آسيب به حساب مي‌آيد. بنابراين جز در موارد خيلي ضروري نبايد سراغ اين روش‌ رفت. روش‌هاي شستشو با آب و شستشو با مواد شيميايي هر دو مناسب و امن‌اند، اما هر كدام را روي مصالح خاصي مي‌توان استفاده كرد.

سه روش براي شستشوي نما وجود دارد: شستشو به كمك آب، شستشو به كمك مواد شيميايي و شستشو با تراشيدن. روش آخر جز در موارد ضروري توصيه نمي‌شود. 

نماشويي انواع ساختمان به كمك آب

شستشو به كمك آب به سه طريق انجام مي‌شود: با فشار آب، با خيساندن و با بخار آب. شستشو با آب كم‌خطرترين روش براي شستشوي نماست و براي شروع كار بهترين انتخاب است. به خصوص اگر نماي ساختمانتان با گرد و خاك و دوده‌هاي معمول آلوده شده است. رايج‌ترين روش بين اين روش‌هاي سه‌گانه، شستشو با فشار آب است. در اين روش آب با فشار كم تا متوسط (بين 100 تا 400 psi) به نماي ساختمان پاشيده مي‌شود. (براي اينكه از اين ميزان فشار ذهنيتي داشته باشيد شلنگ آبياري باغ را در نظر بگيريد. ميزان فشار آب در اين شلنگ‌ها حدود 60 psi است.) در اين روش ابتدا فشار آب كم است و به مرور زياد مي‌شود و در كنار آن اگر نياز باشد از سنباده‌هاي سيمي يا مويي نيز استفاده مي‌شود.

گاهي اوقات براي پاك كردن لكه‌هاي چربي به آب مواد شوينده‌ي ارگانيك غير يوني نيز اضافه مي‌شود. نبايد در اين شرايط از صابون يا مواد شوينده خانگي استفاده كرد چون نما را لك مي‌كنند. در روش شستشو با خيساندن براي مدتي طولاني نماي ساختمان را مرطوب نگه مي‌دارند تا دوده‌هاي سنگين چسبيده به نما يا كبره‌هاي روي آن شل شوند. معمولا اين روش براي قسمت‌هايي از نما استفاده مي‌شود كه در معرض بارش باران قرار ندارند.

روش شستشو با خيساندن به خاطر ماهيت و مراحل مختلف و طولاني‌اش ممكن است چندين هفته زمان ببرد. اما به خاطر اينكه روشي بسيار ملايم است براي ساختمان‌هاي قديمي و تاريخي كارآيي دارد. روش شستشو با فشار آب چندان متداول نيست، اما براي تميز كردن نماي ساختمان از گياهاني مانند پيچك به خوبي جواب مي‌دهد. اين روش براي سنگ‌هايي كه نسبت به اسيدهاي مورد استفاده در روش‌هاي شيميايي حساس‌اند نيز روش مناسبي به شمار مي‌آيد.

شستشو به كمك آب كم‌خطرترين روش شستشوي نماست.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

پيچ كردن نما ,پيچ كردن ساختمان ,اسكوپ نما بدون داربست

۷ بازديد

پيچ و رول پلاك نماي ساختمان

پيچ كردن نما ,پيچ كردن ساختمان ,اسكوپ نما بدون داربست

پيچ و رولپلاك نماي ساختمان ، محكم سازي سنگ نما و اسكوپ نما با عمل پيچ كردن نما بوسيله پيچ هاي ۵ سانت گالوانيزه انجام مي شود. پيچ كردن نما اين قابليت را دارد كه سنگ نما را ثابت كرده و در جاي خود فيكس نگهداري كند.

پيچ هاي مصرفي كاملا ضد زنگ مي باشد

رولپلاك هاي مصرفي از جنس مرغوب باز شونده در ملات پشت سنگ مي باشد.

پيچ و رولپلاك نما بدون داربست با طناب راپل:

براي پيچ رولپلاك سنگ ساختمان ها در گذشته از داربست و يا در نهايت از بالابرهايي كه برد آنها تا ۱۹ متر بيشتر نيست استفاده مي كردند. امروزه و با گذشت زمان و پيشرفت علم و تكنولوژي روش جديدي در صنعت كار در ارتفاع ايجاد شد. اين روش با استفاده از طناب هاي مخصوص كه توانايي و قدرت نگهداري تا ۲ تن را دارد انجام مي شود. كار در ارتفاع و راپل يعني هيچ دخالتي و استفاده از داربست  نمي شود. سيستم دسترسي با طناب بسيار پيشرفته و به محض ورود به ساختمان مي توان كار را شروع كرد.

اتلاف وقتي در اين روش نمي باشد

ايمني كار با طناب براي پيچ كردن نما و اسكوپ سنگ ساختمان و نماشويي برجها بسيار بالا بوده چرا كه تمامي ابزار راپل داراي استانداردهاي جهاني بوده و از ايمني بالايي برخوردار است.

فاصله و اندازه زدن پيچ در نما:

سوراخكاري و اندازه پيچ كردن نما استاندارد در هر سنگ گرانيت و سنگ تراورتن كه عرض آنها ۴۰ سانت ميباشد ,هر ۴۰ سانت يك پيچ زده مي شود. براي سنگ هاي مرمر و سنگهاي با عرض كم هر ۵۰ سانت يك پيچ بكار مي رود.

همرنگ سازي روي پيچ نما:

بعد از اتمام سوراخكاري و بستن پيچها دو عمل براي همرنگ سازي پيچ با سنگ انجام مي شود. يا مي توان سر پيچها را رنگ كرد و يا مي توان در حين سوراخكاري سنگ را خزينه كرد ,تا بشود بتونه سر پيچ ها بزنيم.

چه سنگ هايي از نماي ساختمان ها معمولا ريزش ميكند؟

معمولا سنگ هايي از نماي ساختمان ميريزد كه با عرض كم روي نما و به صورت ابزار طراحي مي شود. اين نوع سنگها معمولا اسكوپ نمي شود چرا كه وقتي پشت آنها را ميخواهند با سنگ فرز برش بزنند مي شكند. البته سنگ هايي كه اسكوپ مي كنند هم از نما ميريزد! علت اصلي ريزش سنگ از نما مخصوصا سنگهاي اسكوپ شده اينست كه از سيم گالوانيزه استفاده نمي شود. و يا اينكه اگر ساختمان نشست كند هر چند كه اسكوپ سنگ انجام شده باشد باز هم بر اثر فشار زياد سنگ از اسكوپ جدا مي شود.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

مراحل كلي پيچ و رولپلاك نما

۵ بازديد

پيچ و رول پلاك نماي ساختمان

مراحل كلي پيچ و رولپلاك نما

مراحل پيچ و رولپلاك نماي ساختمان به شكل زير است:

در هر ۵۰ سانتي متر از نماي ساختمان نصب مي شود.

اگر عرض نما كمتر از ۵۰ سانتي متر باشد برروي پيچ و رولپلاك نما هر يك از پلاك ها دوپيچ زده مي شود.

براي ثابت نگه داشتن نما هاي سنگي كه عرض آنها باريك تر از ۱۰سانتي متر باشد.

 ابتدا توسط يك دريل معمولي سنگ را سوراخ مي كنند. زماني كه به بتن زير سنگ رسيدند توسط يك دريل چكشي با دقت بالا بتن را سوارخ كرده و سنگ را توسط پيچ و رولپلاك نما محكم مي كنند. توسط بتونه اي همرنگ سنگ نماي ساختمان روي تمامي پيچ و  رولپلاك نما مي زنند تا روي زيباي ظاهري ساختمان تاثير منفي نگذارد.

 اگر قسمتي از سنگ نماي ساختمان ريزش كرده باشد به صورت زير عمل مي كنند:

در روش پيچ و رولپلاك نما ابتدا محلي كه سنگ نما ريزش كرده را تميز مي كنند وتمامي نخاله هاي به جا مانده از سنگ نما را بدون اينكه به ساير سنگ هاي نما آسيبي برسد جمع ميكنند. سپس پشت سنگ جديد توسط ابزا سنگ فرز شكاف داده مي شود و با چسب هاي مخصوص سراميك، پودر سنگ و سيمان سفيد پر مي شود. در نهايت با دقت در محل مورد نظر نصب مي شود.

در مرحله بعد از يك پيچ ۸ سانتي متري كه براي اطمينان از استحكام آن استفاده مي كنند. در نهايت با استفاده از چسب هاي مخصوص سراميك، پودر سنگ و سيمان سفيد بسته به نوع متريال نما درز هاي باقي مانده مي پوشانند تا مانع از نفوذ آب به پشت سنگ نماي جايگزين شود و با استفاده از پيچ و رولپلاك نما آن را مستحكم مي كنند.

*در آخر مي توان به اين نتيجه رسيد كه پيچ و رولپلاك نما ساختمان  با تمام ويژگي هايي كه دارد باعث مقرون به  صرفه بودن و امنيت بسيار بيشتر براي همه است. از طرفي دردسرهاي مربوط به نصب و جمع آوري داربست را نداشته و در زمان بسيار كوتاه تر نسبت به روش هاي پيشين قابل اجراست از طرفي عمر كار انجام شده در قسمت هايي كه از اين روش براي محكم كردن سنگ نما استفاده كرده اند به شدت افزايش يافته و در ادامه نياز به هزينه هاي دوباره براي متريال و نيرو و ساير خدمات نيست.

*اگر تصميم به استفاده از روش پيچ و رولپلاك نما داريد، گروه تهران پارس راپل از بزرگترين مجريان كار در ارتفاع است. خدمات ما شامل پيچ و رولپلاك نما ي ساختمان. شستشوي نما. رنگ نما. نورپردازي نما. سيمان كاري. رفع شوره نما. زدن نانو. رزين. نصب سنگ. نصب توري مرغي براي رفع مزاحمت پرندگان. بازديد سازه هاي صنعتي…مي باشد كه اعضاي گروه ما همه اين خدمات را  با گذراندن دوره هاي تخصصي كار در ارتفاع يا irete  زير نظر مربيان مجرب داخلي وخارجي طي كرده است.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.