نماشويي ساختمان چيست ؟

۶ بازديد

نماشويي

نماشويي ساختمان چيست ؟

در حقيقت «نماشويي ساختمان» (كه بعضا با نام هاي «كار در ارتفاع» و يا «راپل كاري» نيز شناخته مي شود) همان گونه كه از نامش پيدا است، به معناي شستن نماي ساختمان است. امروزه با وجود آلاينده هاي موجود در هوا، دود و نيز گرد و غبار و هم چنين كاهش كيفيت نماي سنگ ساختمان ها و كدر شدن در گذر زمان، لزوم شست و شوي دوره اي نماي ساختمان ها در كلان شهر ها احساس مي گردد. چرا كه باران آغشته به اين آلاينده ها پس از مدتي بارش روي ساختمان، مي تواند باعث تثبيت گرد و غبار و آلودگي روي سطح سنگ هاي ساختماني مي گردد.

البته گفتني است كه تنها ساختمان هاي قديمي و يا باد و باران خورده نيستند كه به نماشويي ساختمان نياز دارند. امروزه نياز به خدمات نماشويي ساختمان در بسياري از ساختمان هاي نوساز نيز احساس مي گردند. شايد مي پرسيد چگونه ممكن است؟ بايستي خاطرنشان كنيم كه همان گونه كه مي دانيد، در ساختمان هاي نوساز پس از اتمام عمليات اجرايي ساخت، مشاهده مي شود كه مصالح ساختماني مختلف مثل گچ و سيمان و … روي نماي ساختمان كم و بيش ريخته شده و پاشيده شده است. در نتيجه اين ساختمان ها نيز به شستشوي نما نياز پيدا مي كنند. پس از انجام نماشويي و زدودن مصالح پاشيده شده روي نماي ساختمان، مي توان زيبايي واقعي نما را نظاره نمود.

به علاوه توجه داشته باشيد كه با شستن نما و راپل كاري سنگ نماي ترك خورده تا حدي ترميم مي گردد. لذا هميشه توصيه شده است كه لااقل سالانه يكبار خدمات نماشويي را براي ساختمان انجام دهيد. با اين حال بسياري به علت مشغله ها و عدم اطلاع از آسيب سنگ نما، هميشه عمليات نماشويي را به تعويق مي اندازند. اين امر خود باعث اين مي شود كه ريزترك ها و خوردگي هاي سطحي سنگ نما به مرور پيشروي كنند. بعضا نيز اين پيشرفت تا جايي ادامه مي يابد كه سنگ نما لق شده و سنگ ها كم كم شروع به افتادن و سقوط مي كنند. راه چاره اين حالت تعويض نما است كه هزينه آن به نسبت نماشويي به مراتب بالاتر است.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستن نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.