انواع نما ساختمان و نحوه شستشوي آن

۵ بازديد

نماشويي

انواع نما ساختمان و نحوه شستشوي آن

شستشوي نماي ساختمان  بسته به نوع نما متفاوت است. 

۱- نماي فريم لس (نماي شيشه اي)

نماي فريم لس يا همان نماي شيشه اي، به عنوان يكي از پركاربردترين نماها در صنعت ساختمان شناخته گرديده و دليل استفاده از آن نيز زيبايي ظاهري و يك دست شدن نما مي باشد. اين نما مزاياي فوق العاده اي داشته و در ابعاد و طرح هاي مختلف در ساختمان ها اجرا مي گردد. با اين حال در بحث نماشويي ساختمان نماي فريم لس، تفاوت در اشكال نما اهميتي ندارد. معمولا در نماي فريم لس، نماشويي با طناب انجام مي گردد. اگرچه در اين نوع نماي ساختمان، مي توان از داربست نيز استفاده نمود.

۲- نماي كامپوزيت

نماي كامپوزيت در حقيقت يك نوع نماي ساختماني است كه جنس آن ورق آلومينومي مي باشد. اين نما داراي طرح و رنگ هاي مختلف بوده و امروزه به عنوان نمايي شيك و مدرن در ساختمان ها شناخته مي شود. به همين دليل اين نما در حال حاضر از محبوبيت فراواني برخوردار بوده و لازم به ذكر است كه جدا از ظاهر زيبا، اين نما سبك بوده و اجراي آن نيز راحت است.

۳- نماي سنگ

اين نما ديگر نيازي به معرفي نداشته و با توجه به پيشينيه و تاريخچه ي نسبتا طولاني آن، كاملا شناخته شده تلقي مي گردد. امروزه نماي سنگي، جايگاه ويژه اي در ساختمان سازي پيدا نموده و تنوع جنس و رنگ آن بسيار زياد است. امروزه از انواع سنگ ها در نماي ساختمان استفاده مي گردد كه از جمله آن ها مي توان به سنگ دهبيد، رومي، تراورتن و در بسياري از موارد نيز سنگ گرانيت اشاره نمود. در اين سنگ ها، پس از مدتي به علت ساختار و جنس، كيفيت افت نموده و نياز به نماشويي ساختمان در نماي ساختمان احساس مي گردد.

۴- ماسه شسته طرح دار

در اين طرح، ظاهر ساختمان بسيار شيك بوده و در آن از تركيب چندين رنگ از جمله سفيد، قهوه اي، قرمز، نارنجي و … استفاده مي گردد. قبل از اجراي نماي ماسه شسته، سيمان سفيد و يا سياه با پودر سنگ مخلوط گرديده و سنگ ريزه ها در آن كار گذاشته مي شود. سپس با استفاده از فوم و مصالح مخصوص روي نماي ساختمان كشيده شده و با اين كار، نماي ساختمان در طرح و رنگ مختلف نمايان مي گردد. اين نما نيز پس از مدتي تحت اثر آلاينده ها و باران هاي اسيدي، كيفيت و زيبايي خود را از دست مي دهد. در اين موارد تنها راه حال بازگشت به حالت اوليه، انجام خدمات نماشويي ساختمان مي باشد.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستن نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.