شستشوي نماي آجري

۹ بازديد

نماشويي

شستشوي نماي آجري

يكي از قديمي ترين نماهايي كه از گذشته تا كنون در ساختمان ها استفاده مي شود، شستشوي نماي آجري بوده كه علاوه بر طرح و رنگ مناسب با محيط، سبب جذابيت نما مي گردد. با اين جال نماي آجري نيز امروزه رونق بسيار زيادي در نماسازي داشته و اين روند هم چنان ادامه دارد. به طور كلي مي توانيم بگوييم كه نماي آجري دو طرح دارد: الف) طرح نسوز (به رنگ قرمز) و ب) طرح آجر معمولي:

در حال حاضر، استفاده از هر دو نوع آجر در نماي ساختمان متداول بوده و هر كدام از ويژگي هاي خاص خود برخوردار است. اين نما نيز با گذشت زمان به دليل باران هاي اسيدي و آلاينده هاي هوا (مخصوصا در شهرهاي بزرگ) دچار آلودگي شده و كيفيت و ظاهر اوليه خود را به كلي از دست مي دهد. به همين دليل است كه براي اين مشكل از نماشويي مواد نانو و سيليس استفاده مي گردد.

فراموش نكنيد كه در موارد انجام خدمات نماشويي ساختمان آجري بايد در پايان كار حتما از مواد نانو استفاده نمود. اين امر سبب مي گردد كه ماندگاري نماي آجري به مراتب افزايش يافته و شستشوي نما به بهترين شكل ممكن صورت پذيرد.

ماسه شسته طرح دار

در اين طرح، ظاهر ساختمان بسيار شيك بوده و در آن از تركيب چندين رنگ از جمله سفيد، قهوه اي، قرمز، نارنجي و … استفاده مي گردد. قبل از اجراي نماي ماسه شسته، سيمان سفيد و يا سياه با پودر سنگ مخلوط گرديده و سنگ ريزه ها در آن كار گذاشته مي شود. سپس با استفاده از فوم و مصالح مخصوص روي نماي ساختمان كشيده شده و با اين كار، نماي ساختمان در طرح و رنگ مختلف نمايان مي گردد.

اين نما نيز پس از مدتي تحت اثر آلاينده ها و باران هاي اسيدي، كيفيت و زيبايي خود را از دست مي دهد. در اين موارد تنها راه حال بازگشت به حالت اوليه، انجام خدمات نماشويي ساختمان مي باشد.

نماي رنگ شده يا استر شده

در اين نوع نما، پس از انجام سيمان كاري و يا استفاده از پودر سنگ، رننگ هاي مورد نظر زده شده و نتيجه در طرح هايي زيبا مشاهده مي گردد. با اين حال اين نماي زيبا نيز پس از مدتي به نماشويي نياز پيدا خواهد نمود.

نماي سراميكي يا كاشي

لازم به ذكر است كه معمولا براي شستشوي نماي آجري، از دستگاه واترجت و برق سه فاز استفاده مي گردد.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستن نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.