انواع نماشويي ساختمان و روند كار آن

۷ بازديد

نماشويي

انواع نماشويي ساختمان و روند كار آن

به طور كلي نماشويي  با دستگاه هايي از جمله سندبلاست(واتر سندبلاست)، واترجت و … انجام مي گردد. لذا افراد مختلف با توجه به وضعيت كلي ساختمان و نيز بودجه خود، از روش هاي زير براي نماشويي ساختمان استفاده مي نمايند:

الف) استفاده از داربست براي شست و شوي نما (نماشويي با داربست)

ب) استفاده از طناب براي نماشويي ساختمان (نماشويي باطناب يا نماشويي بدون داربست)

ج) استفاده از كمربند محافظ

اگر در مورد خدمات نماشويي ساختمان شروع به تحفيق كنيد، با اندكي تحقيق درخواهيد يافت كه شغل راپل كاري يا نماشويي ساختمان امروزه در سراسر جهان به عنوان يكي از پرخطرترين مشاغل شناخته مي گردد. چرا كه اولا چون شغل اين گروه، در «نما»ي ساختمان است، بايد كليه نقاط نما به خوبي شسته شده و غفلت از شستن هر نقطه سبب مي شود كه نما لكه دار شده و زيبايي ساختمان به كلي از دست برود. ثانيا همان گونه كه بارها بر آن تاكيد گرديده است، اين گونه عمليات بايستي حتما توسط نيروي انساني كارآزموده و باتجربه انجام گيرد. چرا كه خطر سقوط افراد در اين كار همواره وجود دارد.

روش هاي شستشوي نماي ساختمان

در مجموع در انجام خدمات نماشويي ساختمان، سه روش كلي به كار گرفته مي گردد كه در مورد هر كدام از اين موارد در زير به صورت خلاصه توضيح خواهيم داد:

روش اول: در اين روش، شست و شو به كمك آب انجام مي گيرد. چرا كه اين روش جرم و آلودگي سطحي نماي ساختمان زياد بوده و با استفاده از آب، نماي ساختمان زيبايي خود را به دست خواهد آورد.

روش دوم: در اين روش، از آب و سيليس براي شستن نماي ساختمان استفاده مي گردد. اين روش نسبت به روش اول قوي تر بوده و لكه ها و جرم هاي سختي كه در نماي ساختمان تثبيت شده است، معمولا در اين روش پاك مي گردد.

روش سوم: كارايي روش سوم در از بين بردن ماسه شسته و تميزيري گرانيت و برخي سنگ ها بوده و در آن از اسيد استفاده مي گردد كه در اصطلاح به آن اسيدشويي مي گويند. البته اين روش به دليل استفاده از اسيد اندكي حساس بوده و مي بايست حتما توسط نيروي متخصص و ماهر انجام گردد.

با اين تفاسير در ميان مواردي كه در بالا ذكر گرديد، روش نماشويي با داربست داراي امنيت نسبي بيشتري نسبت به ساير روش ها است. چرا كه در روش استفاده از داربست، علاوه بر تكيه گاهي كه داربست ايجاد مي نمايد، كمربند محافظي نيز براي نماشويي ساختمان به كار گرفته شده و تعادل به وسيله آن حفظ مي گردد.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستن نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.