قيمت پيچ و رولپلاك نما چگونه محاسبه مي شود؟

۹ بازديد

پيچ و رول پلاك نماي ساختمان

قيمت پيچ و رولپلاك نما چگونه محاسبه مي شود؟

قيمت پيچ و رولپلاك سنگ نماي ساختمان در تهران و شهرستان به نوع سنگ، تعداد سنگ، كوچك يا بزرگ بودن سنگ، ظاهر و نماي ساختمان و نرخ كار بستگي دارد. نرخ كار پيچ و رولپلاك نما از متري 6 تا 12 هزار تومان مي باشد. البته اين قيمت ثابت نيست چون متراژ و مساحت نماي ساختمان تاثيرگذار است. در مساحت بالا، تعداد پيچ رولپلاك بيشتري استفاده مي شود. مورد ديگري كه باعث افزايش قيمت مي شود، تعداد سنگ هاي افتاده است.

انواع پيچ و رولپلاك بعد از اينكه به بهترين نوع پيچ ها براي انجام اسكوپ ساختمان اشاره كرديم نوبت به معرفي بهترين رول پلاك مي رسد. مهم ترين نكته در استفاده از انواع پيچ و رولپلاك نما و جنس ملات پشت كار است. زيرا برخي از رول پلاك ها مخصوص استفاده در ملات هاي خشك و برخي ديگر مخصوص استفاده در ملات هاي تر هستند. منظور از ملات هاي تر ملات هايي هستند كه در حين انجام كار ميخواهيم رولپلاك را در آن نصب كنيم و منظور از ملات خشك اين است كه بعد از خشك شدن اقدام به رول پلاك آن كنيم. بعد از بررسي اين جوانب بايد اقدام به تهيه و استفاده از رولپلاك كرد. رولپلاك هايي معمولادر نماسازي از آنها استفاده مي شود : رولپلاك تو كار ، رولپلاك رو كار ، رولپلاك پروانه اي ، رولپلاك فيشر

رولپلاك توكار اگر قصد داريد در حين ملات زدن سنگ ها را پيچ و رولپلاك كنيد بايد از رول پلاك هاي توكار بهره بگيريد. اين رولپلاك ها قابل استفاده در ملات تر هستند كه به صورت دندانه دندانه ساخته مي شوند و دو يا چهار بر هستند. در كشور ما معمولا در هنگام ملات زدن عمليات پيچ و رولپلاك انجام ميشود به همين دليل رولپلاك توكار استفاده بيشتري را در نماسازي دارد. اين نوع از رولپلاك ها به اين دليل كه هيچ لبه اضافه اي ندارند به خوبي وارد ملات شده و سطح جانبي را بر روي كار ايجاد نميكنند. رول پلاك هاي توكار به راحتي توسط بتونه پوشش داده ميشوند و ظاهر نما را تحت تاثير قرار نمي دهند.

براي چه سنگ هايي مي توان از پيچ و رولپلاك استفاده كرد؟ براي تمامي سنگ هاي بناي ساختمان ها مي توان از پيچ و رولپلاك استفاده كرد. ولي كار پيچ رولپلاك روي هر سنگ به نوع و جنس سنگ بستگي دارد. در فرايند نصب پيچ و رولپلاك نما، به دليل استفاده از ابزارهاي صنعتي، ممكن است نماي ساختمان چهره زيبايي پيدا نكند. در اين حالت ساختمان مانند يك ساختمان گلوله خورده است. شركت ما براي برطرف كردن اين مشكل، از بتون، سيمان، و سفيد رنگ هايي براي رنگ سنگ نما استفاده مي كند. در واقع با استفاده از كارتك و ليسه، گل پيچ رولپلاك پنهان مي شود.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.