انواع روش‌هاي شستن نماي ساختمان

۹ بازديد

انواع روش‌هاي شستن نماي ساختمان

روش ‌هاي شستن نماي ساختمان شامل « شستشو با طناب»، « شستشوي با داربست»، « شستشو با كمربند» و «شستن نماي ساختمان با راپل» هستند. استفاده از داربست در نماشويي از لحاظ امنيتي ارجحيت دارد. داربست تكيه‌گاه مطمئني براي كارگر است و مي‌توان در كنار آن به صورت همزمان از كمربند محافظ هم استفاده كرد و در اين صورت احتمال خطر بسيار كمتر خواهد شد. ارتفاع ساختمان تعيين‌ كننده روش كار است. اما نصب داربست مشكلاتي هم دارد و هميشه نمي‌توان از داربست براي نماشويي استفاده كرد. محدوديت فضا بزرگ‌ترين مشكل نصب داربست است. در حال حاضر اين شيوه تقريباً منسوخ شده است و از شيوه‌هاي به روزتري براي نماشويي استفاده مي‌شود. در شستشوي نماي ساختمان با طناب آب با فشار قوي بر نما پمپ مي‌شود تا كثيفي را از بين ببرد. كيفيت كار نماشويي در اين روش بسته به تخصص فردي است كه اقدام به شستشوي نماي ساختمان مي‌كند.

نماشويي با طناب مزاياي زياد و صرفه‌جويي بسيار بالايي در وقت و هزينه دارد. در اين روش نماكار طناب را در پشت بام به يك ميله يا سر ستون محكم مي‌كند و با داشتن يك طناب اصلي و طناب اطمينان دوم (طناب ترمز) از نماي ساختمان آويزان مي‌شود و با در دست داشتن اهرم روي نما و در ارتفاع مختلف اقدام به شستن نماي ساختمان مي‌كند. در خدمات نماشويي براي ايجاد تعادل بيشتر يك كمربند محافظ به بدن فردي كه كار شستشوي نما را بر عهده دارد، وصل مي شود. اين كمربند با اتصال‌هاي محكم نگهداري مي‌شود. از كمربند محافظ اغلب براي كار روي داربست استفاده مي شود.

ساختمان‌ها داراي نماهاي مختلفي از نظر جنس و نوع هستند كه شستشوي نماي ساختمان متناسب با هر كدام از اين نماها به شكل‌هاي مختلف انجام مي‌شود:

شستن نماي ساختمان‌هاي آجري

شوره سفيدرنگ در سطح نماهاي آجري به علت جذب آب توسط آجر و بيرون زدن نمك‌هاي موجود در آن ظاهر مي‌شود. رطوبت موضعي مانند تركيدگي لوله در خاك و ديوار نيز ممكن است باعث ايجاد شوره شود. در زمينه شستشوي نماي آجري در صورتي ‌كه مقدار شوره كم باشد، مي‌توان آن را توسط جارو يا برس تميز كرد. اگر حجم شوره زياد باشد بايد آن را چند بار به ‌وسيله آب ‌و جارو شست. شستشوي نماي آجري بهتر است توسط متخصص انجام شود.

شستن نماي ساختمان با سنگ گرانيت

شستشوي سنگ نماي ساختمان مانند سنگ گرانيت كه يكي از مصالح معمول براي استفاده در نماي ساختمان هاست، پيچيدگي‌هاي خودش را دارد. شستن نماي ساختمان با سنگ گرانيت به دليل شفاف و آيينه‌اي بودن اين نوع سنگ بايد در دو مرحله انجام شود تا نما كاملاً تميز و براق شود. مرحله اول شستشوي سنگ نماي ساختمان در اين نوع نماها با دستگاه واترجت انجام مي‌شود. اين كار باعث جرم‌زدايي از لبه سنگ‌ها و آبچكان‌ها مي‌شود، اما شستشوي نماي ساختمان با واترجت به تنهايي نمي‌تواند سنگ گرانيت را به صورت كامل تميز كند.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

نما شويي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.