پيچ و رولپلاك نما چيست و چگونه انجام مي شود؟

۱۱ بازديد

پيچ و رولپلاك نما چيست و چگونه انجام مي شود؟

حتما براي شما هم پيش آمده كه هنگام عبور از مكاني چيزي به سرعت از كنار سرتان  عبور كند و بر زمين بيافتد و نفس شما را در سينه حبس كند يا حتي شاهد اين باشيد كه فردي به خاطر اين موضوع آسيب ببيند! يا مثلا صداي محكم افتادن شي اي روي سقف ماشين پارك شده حواس شما را پرت كند و شما را بترساند. تابه حال به اين فكر كرده ايد كه چرا اين اتفاقات رخ ميدهد يا مثلا افرادي را در حال كار روي نماي ساختمان ببينيد كه مشغول تعويض يا نصب متريالي روي نماي ساختمان هستند. بعضي ازاين افراد مشغول پيچ و رولپلاك نما ي ساختمان هستند!

آيا تا به حال به فكر تعويض متريال نماي ساختمان خود افتاده ايد؟

 در ادامه صحبت قبل گاهي اوقات پيش مي آيد كه  قسمتي از نماي ساختمان خود شما ريزش مي كند. مثلا جنس نما آجر بوده است و بعد از متريالي از جنس سنگ. اما بعد از گذشت چندسال زودتر از انتظار شما اين نماي جديد هم كم كم شروع به ريزش مي كند. سوالي كه براي شما پيش و مي آيد و احتمالا دليل آن را نمي دانيد، اين خواهد بود با اين كه مثلا نماي جديد كه سنگي است و مقاوم تر از قبل است چرا مانند متريال قبل به سرعت خرد مي شود يا به طور كامل جدا شده و از نما مي افتد. دليل هم كاملا روشن است! بر اثر عوامل محيطي مانند زلزله، انقباض و انبساط در اثر تغييرات آب و هوايي، ريختن سيمان خشكه، وجود گرد و غبار و خاك پشت سنگ ها، بتونه و دوغاب نامناسب، انتخاب سنگ نامناسب براي نما بدون توجه به شرايط جوي و اقليمي، سنگ كاري در هواي سرد كه باعث يخ زدن آب مي شود و... و. اگر از ابتداي ساخت نما  يا براي اولين  تعمير از روش پيچ و رولپلاك نما استفاده كنيد، مجبور نيستيد هزينه هاي بعدي بيشتري متحمل شويد.

پيچ و رولپلاك نما چيست و چگونه انجام مي شود؟

پيچ و رولپلاك نما ساختمان براي جلوگيري از شل شدن سنگ نماي ساختمان در اثر عوامل مختلف كه در بالا به آن اشاره شد استفاده مي شود. پيچ و رولپلاك نما بدون داربست وبا طناب، به منظور محكم سازي و مقاوم سازي وتثبيت سنگهاي نماي ساختمان انجام مي شود تا  خطرات احتمالي پيشگيري كرد و امنيت ساختمان را افزايش داد.

رولپلاك نوعي بست است كه روي ديوار نصب مي شود. جنس آن ها معمولا پلاستيكي و مخروطي شكل است و  بهترين نوع پيچ را كه بايد در اسكوپ كردن سنگ ها به كار برد پيچ گالوانيزه است زيرا در برابر شرايط جوي مقاومت بيشتري از خود نشان ميدهد و بهتر است كه اين پيچ ها بر روي بتونه كار شوند. بد نيست بدانيدكه اين  بعد از پيچ و رولپلاك نما، اين پيچ ها در ظاهر ساختمان  از فاصله حداقل ۵ متري قابل رويت نيستند.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمي نه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

پيچ و رول پلاك نماي ساختمان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.