روش‌هاي شستشوي نماي ساختمان (بخش دوم)

۶ بازديد

نما شويي

روش‌هاي شستشوي نماي ساختمان (بخش دوم)

براي شستن نماي ساختمان روش‌هاي مختلفي وجود دارد، اما هر كدامشان براي شرايط خاصي مناسب است. اگر روش را به درستي انتخاب نكنيد ممكن است عمليات شستشو به جاي تميز كردن ظاهر ساختمان به آن آسيبي جدي بزند. مثلا يك نماي سنگي را نمي‌توان به همان صورتي شست كه نماي آجري را مي‌شويند. از طرفي نوع آلودگي نيز بر انتخاب روش شستشو موثر است. مثلا روش شستشوي نماي ساختماني كه دوده گرفته با نمايي كه لكه‌هاي كثيف روغني روي آن نشسته تفاوت دارد.

نماشويي انواع ساختمان با مواد شيميايي

شوينده‌هاي شيميايي براي از بين بردن دوده و گرد و خاك بسيار مناسب‌اند، اما بر خلاف روش‌هاي آبي مي‌توانند رنگ و گرافيتي‌هاي روي ديوار يا زنگ‌زدگي‌ها را نيز برطرف كنند. شوينده‌هاي اسيدي براي آجر نما، سنگ نما، نماي بتني، نماي گرانيتي و نماي ماسه‌سنگ كارآيي دارند. شوينده‌هاي قليايي مناسب ساختمان‌هايي هستند كه مصالحشان به اسيد حساس‌اند. مثلا آنهايي كه در نمايشان سنگ آهك، سنگ مرمر، گرانيت جلا يافته يا ماسه‌سنگ گچي استفاده شده است. براي هر دو نوع شوينده‌ها ابتدا سطح نما را خيس مي‌كنند، بعد شوينده‌ها را روي آن مي‌پاشند و مدتي آن را به همان حالت باقي مي‌گذارند. اين مدت با توجه به نوع شوينده متفاوت و معمولا براي شوينده‌هاي قليايي نسبت به شوينده‌هاي اسيدي طولاني‌تر است. بعد از گذشت اين مدت به كمك آب شوينده‌ها و آلودگي‌ها را از سطح نما پاك مي‌كنند. البته براي شوينده‌هاي قليايي لازم است كه ابتدا با كمي آب اسيدي آن‌ها را خنثي كرد.

آماده شدن براي شستشوي نما و انواع نماشويي ساختمان

براي شستشوي نما قبل از هر كار بايد ببينيد نماي ساختمانتان از چه جنسي است و بر اساس آن بهترين روش را انتخاب كنيد. اگه نمايتان از سنگ است حتما نوع دقيق سنگ را مشخص كنيد. چون مثلا بعضي از سنگ آهك‌ها شبيه ماسه‌سنگ‌ها هستند يا نمايي كه در نگاه اول از جنس سنگ طبيعي به نظر مي‌رسد ممكن است در واقع بتني باشد.

علاوه بر اين‌ها بعضي آجرها ممكن است ناخالصي‌هايي داشته باشند و نسبت به برخي مواد شيميايي حساس‌ باشند و اگر ندانسته سراغ چنين موادي برويد بعد از شستشو روي نماي ساختمانتان لكه‌هايي به يادگار باقي بماند. انتخاب روش نامناسب صدمات جبران‌ناپذيري به ساختمان وارد مي‌كند. پس هرجا كه شك داشتيد سعي كنيد از افراد متخصص كمك بگيريد.

اين نكته را هم فراموش نكنيد كه گرچه برخي مواد شيميايي يا حتي آب ممكن است آسيبي به نماي اصلي ساختمان نزنند، اما براي ساير بخش‌هاي ساختمان مانند شيشه‌ها، قسمت‌هاي فلزي، پنجره‌هاي چوبي و چهارچوب‌هاي آهني خطرناك باشند. بنابراين حين عمليات شستشوي نما تمام بخش‌هاي متفرقه‌اي را كه قرار نيست شسته شوند كاملا بپوشانيد تا آسيب نبينند.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.