آماده شدن براي شستشوي نما و انواع نماشويي ساختمان

۷ بازديد

نما شويي

آماده شدن براي شستشوي نما و انواع نماشويي ساختمان

براي شستن نماي ساختمان قبل از هر كار بايد ببينيد نماي ساختمانتان از چه جنسي است و بر اساس آن بهترين روش را انتخاب كنيد. اگه نمايتان از سنگ است حتما نوع دقيق سنگ را مشخص كنيد. چون مثلا بعضي از سنگ آهك‌ها شبيه ماسه‌سنگ‌ها هستند يا نمايي كه در نگاه اول از جنس سنگ طبيعي به نظر مي‌رسد ممكن است در واقع بتني باشد.

علاوه بر اين‌ها بعضي آجرها ممكن است ناخالصي‌هايي داشته باشند و نسبت به برخي مواد شيميايي حساس‌ باشند و اگر ندانسته سراغ چنين موادي برويد بعد از شستشو روي نماي ساختمانتان لكه‌هايي به يادگار باقي بماند.

انتخاب روش نامناسب صدمات جبران‌ناپذيري به ساختمان وارد مي‌كند. پس هرجا كه شك داشتيد سعي كنيد از افراد متخصص كمك بگيريد.

اين نكته را هم فراموش نكنيد كه گرچه برخي مواد شيميايي يا حتي آب ممكن است آسيبي به نماي اصلي ساختمان نزنند، اما براي ساير بخش‌هاي ساختمان مانند شيشه‌ها، قسمت‌هاي فلزي، پنجره‌هاي چوبي و چهارچوب‌هاي آهني خطرناك باشند. بنابراين حين عمليات شستشوي نما تمام بخش‌هاي متفرقه‌اي را كه قرار نيست شسته شوند كاملا بپوشانيد تا آسيب نبينند.

اگر در ساختمانتان تعميرات اساسي داريد اجازه دهيد تعميرات به پايان برسد و بعد سراغ شستشوي نما برويد. در غير اين صورت ممكن است آب از لاي ترك‌ها و شكاف‌ها نفوذ كرده و به ساختمان آسيب وارد كند.

 

بهتر است عمليات شستشوي نما را در ماه‌هاي گرم سال اجرايي كنيد. روش‌هاي شستشو با آب نبايد در شرايط دمايي زير ۷ درجه سانتي‌گراد استفاده شوند، چون ممكن است آب به دام افتاده داخل ترك‌ها و اتصالات يخ بزند و باعث ترك‌هاي بيشتر شود. شستشو با مواد شيميايي هم بهتر است كه در دماي ۱۰ درجه سانتي‌گراد به بالا اجرايي شود.

خشك شدن كامل نماي ساختمان ممكن است يك هفته يا بيشتر طول بكشد، پس بهتر است وضع هوا را چك كنيد كه موقع اجراي عمليات يا با فاصله كم بعد از آن وزش باد شديد در منطقه وجود نداشته باشد.

آزمايش قبل از اجرا در انواع نماشويي ساختمان

قبل از اينكه شروع به شستشوي كل نما كنيد حتما روش شستشويتان را روي قسمتي از نما كه زياد در ديد نيست آزمايش كنيد. براي اين كار بخشي كوچك كمتر از يك متر مربع انتخاب كنيد.

مواد شيميايي از نظر قدرت با يكديگر متفاوتند و براي اينكه بتوانيد تركيب مناسبتان را پيدا كنيد بايد با آزمون و خطا رقيقشان كنيد.

هنگامي كه با مواد شيميايي كار مي‌كنيد بسيار مراقب باشيد. مثلا اگر مواد هيدروكلرويكي را براي مدت طولاني روي نما باقي بگذاريد يا بعد از اتمام كار كاملا آنها را پاك نكنيد امكان باقي ماندن لكه روي نما وجود دارد.

اگر در بخش‌هاي مختلف نماي ساختمانتان مصالح متفاوتي استفاده شده، در هر بخش يك بار آزمايش را انجام دهيد.

اگر لكه‌ها شديد هستند روش‌هاي آبي را كلا از برنامه‌تان حذف نكنيد. آب مي‌تواند آلودگي‌ها را شل كند تا بعد به جاي استفاده از ماده‌ي شيميايي قوي، بتوان از ماده‌اي ضعيف‌تر استفاده كرد.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.