تفاوت نحوه پيچ و رولپلاك سنگ نما در سنگ هاي مختلف

۷ بازديد

پيچ و رول پلاك نماي ساختمان

تفاوت نحوه پيچ و رولپلاك سنگ نما در سنگ هاي مختلف

اين تصور اشتباهيست كه تمامي سنگ هاي نما به يك صورت پيچ مي شوند. به طور مثال نحوه پيچ رولپلاك سنگ نما تراورتن با پيچ كردن سنگ هاي كرستالي و تزئيني بسيار متفاوت است.

نحوه پيچ رولپلاك سنگ نما تراورتن

به عنوان مثال سنگ هاي تراورتن،سنگ هاي آهكي هستند كه خاصيت چكش خواري آن ها پايين است. در برخورد با ضربه خرد خواهند شد و همه ي انواع سنگ هاي تراورتن داراي سوراخ هايي روي سطح خود هستند. بنابراين نيروي راپلكار مي بايست فرآيند سوراخكاري را با احتياط هر چه تنان تر انجام دهد. چرا كه در غير اينصورت چنانچه در كنار سوراخ ها و حفره هاي سنگ تراورتن سوراخ ايجاد شود،باعث مي شود حفره عميق تر شده و در سطح مقطع سنگ ترك ايجاد شود! همچنين فرآيند سوراخكاري در اين نوع از سنگ ها مي بايست به وسيله مته هاي كوچكتر با شماره پايين تر انجام شود چرا كه در غير اينصورت متوجه خواهيد شد. سنگ در راستاي رگه خود ترك خواهد خورد. يكي ديگر از راه هاي محكم كردن نماي ساختمان چسب كاري سنگ هاي نما مي باشد.

نحوه پيچ رولپلاك سنگ نما گرانيت

سنگ هاي گرانيت با نام ديگر سنگ خارا از نوع سنگ هاي آذرين دروني هستند.سنگ هاي گرانيت از سنگينترين انواع سنگ هستند و نحوه پيچ رولپلاك سنگ نما گرانيت به اين صورت است كه مي بايست بسيار محكم به نما متصل شوند. همانطور كه ذكر شد اين سنگ ها چگالي بالا و وزن بالايي داشته و در صورت عدم سفتكاري مناسب،دچار سقوط خواهند شد. همچنين سنگ هاي گرانيت بسيار سخت هستند و لازم است سه نظام متصل شده بر روي دريل و خود دريل قدرت خود را به صورت كامل به سنگ كرانيت منتقل نمايد.

نحوه پيچ رولپلاك سنگ نما مرمريت

سنگ هاي مرمريت نسبت به سنگ هاي تراورتن خاصيت آهكي بيشتري داشته و به دليل ساختار كربنات كلسيمي در برابر رطوبت و به كلي آب واكنش مي دهد. بنابراين چه در فرآيند پيچ رولپلاك نما و چه در مبحث شستشوي نما دقت داشته باشيد كه حدالامكان از برخورد آب به آن خود داري شود. نحوه پيچ رولپلاك سنگ نماي مرمريت تا حد زيادي شبيه به تراورتن مي باشد و تمام ويژگي هاي مورد رعايت در سنگ تراورتن مي بايست روي سنگ مرمريت نيز لحاظ شود.

نكات تكميلي جالب توجه درباره نحوه پيچ و رولپلاك سنگ نما !

در استفاده از پيچ رولپلاك به هيچ عنوان رعايت قيمت را نكنيد و صد در صد جنس مرغوب را تهيه نماييد.چرا كه به خصوص پيچ ها همواره در معرض هواي آزاد و آفتاب مي باشند . به همين دليل در صورت فرآيند اكسايش يا زنگ زدگي خاصيت خود را به كل از دست داده و هزينه مضاف برايتان در بر خواهند داشت. پيچ هاي استيل بسيار مقاوم و قوي عمل خواهند كرد.اين پيچ ها تحت آزمايشاتي در آيين نامه هاي مهندسي به هيچ عنوان تحت تنش و بار اضافي شكسته يا بريده نخواهند شد. پيچ رولپلاك نما دقيقا در ملات پشتي سنگ باز خواهند شد. بنابراين كيفيت ملات كشي نماي ساختمانتان چطور است؟ آيا از استحكام و كيفيت آن مطمئن هستيد؟در غير اينصورت متاسفانه هزينه خود را دور ريخته ايد!

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.