روش هاي متداول اجراي خدمات نماشويي

۹ بازديد

نما شويي

روش هاي متداول اجراي خدمات نماشويي

شستشوي نماي ساختمان در زمره مشاغل سخت دنيا قرار دارد و كاري تخصصي محسوب مي شوند. كارگران آموزش ديده و با تجربه با رعايت نكات امنيتي اقدام به اين كار مي كنند. با تمام اقدامات امنيتي احتمال خطر در اين حرفه زياد است. نماشويي با استفاده از دستگاه سندبلاست و يا واتر جت و هر دستگاهي كه انجام شود بايد اقداماتي را قبل از شروع انجام داد. در حالت كلي از ۳ طريق كارگران اقدام به شستشوي نماي ساختمان مي كنند.

الف- نماشويي با استفاده از داربست

استفاده از داربست در شستشوي نماي ساختمان از لحاظ امنيتي ارجحيت دارد. داربست تكيه گاه مطمئني براي كارگر بوده و هم زمان از كمربند محافظ هم استفاده مي شود. در اين صورت احتمال خطر بسيار كمتر خواهد شد. ارتفاع ساختمان تعيين كننده روش كار مي باشد. اما نصب داربست مشكلاتي دارد و هميشه نمي توان از داربست براي شستشوي نماي ساختمان استفاده كرد. محدوديت فضا بزرگترين مشكل نصب داربست است.  اين شيوه تقريبا منسوخ شده است و از شيوه هاي به روزتري براي پيچ و رولپلاك نما و نماشويي استفاده مي شود.

ب- شستشوي نماي ساختمان با طناب (راپل)

طناب راپل يكي از كاربردي ترين وسيله ها براي شستشوي نماي ساختمان و يا انجام عمليات پيچ و رولپلاك سنگ نما است. اين يك كار تخصصي است و توسط تيم حرفه اي راپل انجام مي شود. تيم با تجربه نماشويي ساختمان تهران پارس راپل متشكل از اعضاي با تجربه اي است كه آموزش كوه نوردي و كار با طناب را گذرانده اند. كساني كه تجربه اي در اين زمينه ندارند نمي تواند با تجهيزات طناپ و راپل كار كنند. نحوه نصب طناب و استفاده از آن كاملا تخصصي است. شستشوي نماي ساختمان با طناب در مكان هايي كه امكان استفاده از داربست نيست، يك شيوه كارامد است. اين تكنيك بسيار ايمن بوده و خطري در هنگام نماشويي ايجاد نمي كند.

ج- استفاده از كمربند محافظ در نماشويي

در خدمات نماشويي براي ايجاد تعادل بيشتر يك كمربند محافظ به بدن فردي كه كار شستشوي نما را بر عهده دارد، وصل مي شود. اين كمربند به خوبي با اتصال هاي محكم، نگهداري مي شود. از كمربرند محافظ اغلب براي كار روي داربست استفاده مي شود. البته اين كمربند محافظ قابليت استفاده اختصاصي را نيز دارد.  پس از بررسي محل به طور دقيق، تيم نماشويي براي انتخاب شيوه كار هماهنگي مي كنند. در هر صورت يكي از سه شيوه براي نماشويي ساختمان يا كارهاي پيچ و رولپلاك نما در نظر گرفته مي شود.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستن نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.