مقاومت سنگ هاي مختلف در برابر دريل كاري (بخش اول)

۷ بازديد

پيچ و رول پلاك نماي ساختمان

مقاومت سنگ هاي مختلف در برابر دريل كاري (بخش اول)

در اين مطلب از گروه تخصصي پيچ و رولپلاك سنگ نماي ساختمان تهران پارس راپل، قصد داريم به بررسي مقاومت سنگ هاي مختلف نما را نسبت به دريل كاري بررسي نمائيم.

واكنش سنگ هاي مختلف نسبت به دريل كاري چگونه است؟ سنگ گرانيت را چگونه دريل كنيم؟ سنگ تراورتن و روش هاي دريل كاري آن چيست؟ سنگ نماي مرمريت نسبت به دريل كاري چه واكنشي نشان مي دهد؟

واكنش مقاومت سنگ نماي مرمر نسبت به دريل كاري و پيچ كاري

سنگ نماي مرمر جزء سنگ هاي با جذب بالاي نور خورشيد مي باشد. به همين دليل اين سنگ به راحتي مي تواند نور خورشيد را به ملات پشتي خود برساند و در نتيجه به سستي آن منجر شود. به همين دليل از اين سنگ در معرض نور خورشيد به هيچ عنوان استفاده نمي شود. اما معدود ساختمان هايي كه سنگ نماي مرمري دارند، پس از گذشت مدت زمان معيني شروع به افتادن مي كنند. براي همين موضوع اقدام به پيچ كردن سنگ نما مي كنند. البته بايد در نظر بگيريد كه چگونه نماي محكم بسازيم ؟ در اينصورت بايد بدانيد كه ديگر نياز به دريل كاري نداريد!

اما نكته اي كه بايد در نظر داشت آن است كه مرمر سنگي با جان مايه آهك است كه خصوصيت شكنندگي خواهد داشت. در بعضي از موارد ديده شده است كه پس از دريل كاري سنگ مرمر،روي سنگ كنده شده است. البته اين موضوع زماني اتفاق مي افتد كه سطح سنگ ناهموار باشد. در خصوص دريل كاري بخش هاي صيغلي سنگ مرمر دقت داشته باشيد كه ممكن است پس از مدت زماني روي سنگ كنده شود و كنده شدن بصورت آني ديده نشود.

مقاومت سنگ نماي گرانيت در برابر دريل و سوراخ كاري

به علت تشكيل سنگ نماي گرانيت از دانه هاي معدني كوچك و بزرگ،اين سنگ بسيار سفت و با استحكام و تراكم بالا عرضه مي شود. عموما تمامي سنگ هاي گرانيت چنين خصوصيتي دارند و علت آن آتشفشاني و پلتونيت بودن اين سنگ مي باشد. اما مقاومت گرانيت در مقابل دريل كاري و سوراخكاري به نظر درصد قابل قبولي باشد. اين سنگ در برابر دريل معمولا كنده و يا شكسته نمي شود. به نظر مي آيد سنگ گرانيت در جذب آب پاييني داشته و به همين دليل با ملات پشتي خود با استحكام بالا متصل نمي شود. با توجه به اين ويژگي در هنگام استفاده از گرانيت براي سنگ نما،بايد توجه داشته باشيد كه حتما با استفاده از سيم مفتول آن را به نما اسكوپ نمائيد. هر چند اگر اين مورد را نيز رعايت نكرديد، پيچ كردن سنگ نما به راحتي و بدون آسيب ديدگي به سنگ انجام مي شود.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.