بستن درز انقطاع، پوشش دهي بين دو ساختمان

۵ بازديد

پيچ و رول پلاك نماي ساختمان

بستن درز انقطاع، پوشش دهي بين دو ساختمان

درز بين دو ساختمان چيست؟ و نحوه بستن درز انقطاع به چه صورت مي باشد؟ ما در تهران پارس راپل، متخصص پيچ و رولپلاك نما در اين مطلب سعي داريم مبحث بستن درز انقطاع را برايتان شرح دهيم. در محاسبات مهندسي معمولا فاصله اي را براي جداسازي ساختمان ايجاد مي كنند.

اين فاصله و جداسازي براي پيشگيري و خطرات احتمالي در وقوع زلزله و خطرات ناشي از آن تعبيه مي شود.

1-پوشاندن فاصله بين دو ساختمان

همچنين ميشود گفت كه نشست ساختمانها فشاري را بر روي يكديگر نداشته باشند. درز بين دو ساختمان (درز انقطاع و درز انبساط) براي جلوگيري از كم كردن خرابي و خسارت ناشي از ضربه هاي ساختمان مجاور به يكديگر مي باشد. معمولا در انتها و پايان كار براي زيبايي و اينكه اين درز ها باز نباشند و بر روي زيبايي شهر تاثير نداشته باشند بايد بسته شوند و به اين دليل پايان كار داده نمي شود.

2-مصالح براي بستن درز انقطاع

مصالح مصرفي براي پوشاندن درز بين دو ساختمان معمولا ورقهاي گالوانيزه مي باشد. به اين صورت كه ورق بر روي درز انقطاع گذاشته مي شود و به دو طرف نما پيچ مي شود تا از افتادن آن جلوگيري شود. به اين دليل به دو طرف پيچ مي شوند كه باد و طوفان باعث لرزش و سرو صداي آن نشود. نوع ديگر پوشاندن درز انقطاع بوسيله بستن درز با توري مرغي مي باشد. در اين روش هم توري مرغي به دو طرف نما پيچ مي شود.

چرا درز انقطاع بايد بسته شود؟

به دليل اينكه پرندگان در اين درزها نفوذ و لانه مي كنند و باعث سر و صدا به داخل واحد ساختمان مي شوند و باعث سلب آرامش ساكنين مي شوند. استفاده از يونوليت براي بستن درز انقطاع پيشنهاد نمي شود؛ زيرا يونوليت با تابش آفتاب و بارش باران جمع شده و از جاي خودش خارج مي شود. ما كار بستن درز انقطاع و پوشاندن درز بين دو ساختمان را با استفاده از تكنيك راپل rope access و بدون داربست با استفاده از ورق گالوانيزه انجام مي دهيم.

بستن درز انقطاع با توري مرغي

نوع ديگر بستن درز انقطاع با توري مرغي مي باشد. اين نوع بستن درز انقتا براي ساختمان هايي انجام مي شود،  كه پايان كار گرفته باشند و براي جلوگيري از ورود پرنده بخواهند ببندند.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.