استاندارد پيچ و رولپلاك سنگ نما

۷ بازديد

پيچ و رول پلاك نماي ساختمان

استاندارد پيچ و رولپلاك سنگ نما

استاندارد پيچ و رولپلاك سنگ نماي ساختمان در سنگ ها از ۱۵سانت تا ۴۰سانت اجرا ميشود و اگر سنگي نياز به پيچ بيشتر باشد بايد از آن به سادگي گذر نكند و يا اگر پشت پيچ هرز بود بايد يه نقطه ديگر از سنگ را سواخ نمايد و اسكوپ سنگ را انجام دهد.احتمال خالي بودن پشت سنگها صد درصد وجود دارد و فرد اجرا كننده بايد با تجربه باشد و با زدن نوك مته به سنگ از پوكي و پربودن پشت سنگ اطمينال حاصل كند.

براي اينكه نما حالت زيبايي خود را ازدست ندهد وبراي زيبايي و پنهان كردن سوراخ هاي زياد در نماي اسكوپ شده ساختمان ،ارتفاع كاران سطح سرپيچ شده وفرورفته سنگ نما را با بتونه و رنگ مخصوص آب الكريليك استتار ميكنند تا با سطح سنگ هم سطح و يك دست شود و با شروع شدن فصول سرما و باران شسته نشود و اين امكان با مخلوط سيمان و چسب بتن و رنگ درحد امكان با رنگ سنگ بايد يكسان باشد كه باعث زدگي ساكنين از اسكوپ نما نشود.

در نماي ساختمان هاي قديمي و جديد ترك هاي شياري زيادي در نما به چشم مي خورد كه يا از رگه بازشده سنگ مي باشد يا به علت نشت ساختمان كه به صورت طولي وعرضي ديده مي شود كه براي رفع آن را با بتونه مخصوص نما پرنموده و كار اجراي پيچ رولپلاك انجام مي شود.

ساختمان هايي كه سيماني هستند نياز به پيچ كردن و اسكوپ ندارند فقط با شستشوي نماي ساختمان و يا رنگ نما ميتوان آن ها را تغيير داد.

ولي سنگ هاي نماهايي كه برجسته و يا ساده كار مي شوند بايد پيچ و رولپلاك شوند واز طراحي هاي برجسته بر روي نما و ستونهايي كه براي گرد درآوردن ستون ازسنگ هاي با قطر ۵ ويا ۷و۱۰اجرا مي شوند و يا نوارهاي برجسته طولي در نماها و يا عرضي بايد اسكوپ شوند و در صورت لزوم با اين قطرها كارنشوند .چون احتمال ۱۰۰درصدي ريزش اين برجستگي بودن سنگ ها، در نماها بسيار است.

حال اگربا اين نوع طراحي ها درساختمان ها برخورد كرديد بايد اين نوع برجستگي ها را ريخت. مانند طرح هاي زيباي دندان موشي كه فقط باچسب يك دوسه نصب شده اند وهركدام ازانها ۲۵۰گرم تا ۱۰۰۰گرم وزن دارد ودرهنگام سقوط جبران ناپذير مي باشد و در برجستگي هاي طولي و عرضي لازم به ذكراست كه حتي الامكان  از دريل چكشي استفاده نشود چون به خاطر نازكي و ظرافت طول وعرض سنگ باعث شكستن آن مي شود و بايد ازدريل غير چكشي كه گيربكسي ميباشد و ضربه زدن در روي سنگ ندارد و فقط با چرخش كار سوراخ كاري را انجام ميدهد استفاده شود و باعث خسارت خريد سنگ براي مالك ساختمان نمي شود.

 پيمانكاران نماي ساختمان بايد طراحي هاي برجسته در نما را اجرا نكنند يا اگه اجرا كردند بايد نسبت به اسكوپ ريز و درشت تمام سنگها اقدام كنند. پيمانكارهاي سودجو با ساختن ساختمان ها با متريال هاي بي كيفيت باعث خسارت هاي زيادي بعد ازتحويل منازل به كارفرماها مي شوند و باعث دوباره كاري وهزينه هاي سنگين براي مالكان ساختمان ها مي شوند.

كلام آخر

شركت تهران پارس راپل در زمينه كار در ارتفاع، پيچ و روپلاك نماي ساختمان و شستشوي نماي ساختمان فعاليت مي كند. در صورت نياز به همكاري با اين شركت مي توانيد با شماره هاي داخل سايت تهران پارس راپل تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.